een goed einde - Reisverslag uit Lebanon, Verenigde Staten van Rens en Annelies Dorpel - WaarBenJij.nu een goed einde - Reisverslag uit Lebanon, Verenigde Staten van Rens en Annelies Dorpel - WaarBenJij.nu

een goed einde

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens en Annelies

27 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lebanon

We dachten alle tijd te hebben in Calgary, nadat we onze huurauto hadden ingeleverd bij Herts, maar dat viel tegen. Volop extra controle bij de douane leverde een wachttijd op van 2 uur! Het gevolg was dat vele mensen hard moesten lopen om hun vliegtuig te halen en wij geen tijd meer hadden om nog iets te eten voor we aan boord gingen. Met een, gepande, tussenstop in Minneapolis van ruim 1 uur kwamen we rond middernacht aan in Boston. Eersdt maar iets eten voor we naar ons hotel zijn gegaan en dan vermoeid in bed gedoken. De volgende ochtend waren we vroeg op en zijn we naar buiten gegaan. Het zonnetje scheen volop en het was al erg warm. In een leuk restaurantje wat gegeten en hierna nog even gewandeld in Boston voordat we weer naar Hertz gingen om onze huuurauto op te halen. De gesprekken die ik hier had met de manager van Hertz zal ik hier niet verder omschrijven, maar Annelies (die op een afstanje zat te kijken) dacht dat we de auto kochten, zo lang duurde vhet. Maar ik kreeg mijn zin en we konden op weg naar Jack en Jane in het stadje Lebanon in de staat New Hampsire. Ongeveer 3 uur later kwamen we hier aan. De volgende morgen zijn we met z'n vieren naar een vogelopvangcentrum voor roofvogels zoals arenden, valken en buizerds, geweest. Jack werkt hier als vrijwilliger en zodooende kregen we niet alleen een schitterende show van roofvogels tte zien, we mochtenm ze bijna aanraken. Levens grote vogels waarvan sommige een spanwijdte hebben van rium 2 meter. Deze opvang gelegenheid staat wereldweid in hoog aanzien en alles is er hier op gericht om de vogels weer terjug in de natuur te zetten. Een mooie dag en vanavond diner met hun dochter Caroline, met wie ik enkele jaren geleden op zomerkamp samen mee heb gewerkt. Het is nog steeds erg warm en de rest van de week beloofd alleen maar hetzelfdee weer. We hebben, op facebook, de icebucket vertoning van Marjlein en Stefan gezien en laten zien aan Jack en Jane. Ook hier is het een bekend fenomeen. Goed zo Marjolein en Stefan. Verder hebben we nog een foto genomen van mij in mijn roze regenponcho waarmee we aangeven voorbereid zijn op het slechte weerr in Nederland

• 27 Augustus 2014 - 22:03

Thea En Marcel:

Hoi Rens en Annelies,

Goede terugreis gewenst en....volgens ons gaat de zon weer schijnen als jullie in Nederland landen.

Groetjes
    Thea en Marcel

• 27 Augustus 2014 - 22:09

Yvonne En Marielle:

Hoi,

jullie hebben toch wel een paar wandelschoenen versleten?
    Mooi reisverslag hoor, we hebben er van genoten.

We wensen jullie een goede terugreis.

Liefs yvonne en Marielle