Even een update - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Rens en Annelies Dorpel - WaarBenJij.nu Even een update - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Rens en Annelies Dorpel - WaarBenJij.nu

Even een update

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens en Annelies

13 Augustus 2014 | Canada, Campbell River

Via Stefan kregen wij al een bericht dat er enige tijd niets van ons is vernomen. De reden is vrij simpel, er was niet of nauwelijks bruikbaar internet! We zijn regelmatig de dagen kwijt, maar we genieten dan ook volop.
Na Tofino, wat aan de westkust van Vancouver eiland ligt, zijn we naar Campbelle River gegaan. Dit plaatsje ligt weer aan de oost kust (Sunsine Coast) en was onze stopplaats onderweg naar het noorden van Vancouver eiland. De weg van Tofino naar de oostkust ging weer door donkere wouden en slinger wegen over burgruggen. Een schitterdende tocht en mooi die dikke bomen die je met 3 volwassenen nog niet kan omarmen en te lang/hoog zijn om de top te zien. Eenmaal aan de oostkust kwamen op de de 1e snelweg in lange tijd te zitten richting het noorden. Dit beviel ons niets en al snel gingen we butenom de routebeschrijving en sloegen af van de snelweg. De wegen zijn goed en duidelijk genummerd en zo lang we maar richting het noorden gaan komen we vanzelf in Campbell River (en anders vragen we het toch). Gevolg was een schitterdende route langs de kust en we zijn enkele keren gestopt om van het uitzicht te genieten. Bij 1 van deze stops dronken we thee (Rens) en koffie en dit was zo'n alternatief winkeltje (terug naar de natuur en alles moet gezonder) Hier zaten een man en vrouw wat te tokkelen op hun gitaar en Rens doneerde 2 dollar en zij gaven ons hiervoor een mini(prive)concert.
Toch eenmaal aangekomen in Campbell River was onze overnachting in Painters lodge. Een lodge uitkijkend over het water waar voornamelijk bezocht werd/wordt door de mensen met veel centjes. De watertaxi lag voor ons te wachten om eventueel naar de spa/welness te bregen. We hebben maar eens fink uitgepakt en heerlijk aan de waterkant gegeten.
Vlug alles doornemen voor de reis van morgen en zien dat we uit kunnen slapen tot wel 8 uur. De vlgende dag moeten we niet ver.

• 21 Augustus 2014 - 22:12

Ger:

Hoi Rens en uiteraard ook Annelies,
    Het gaat hier best wel goed, maar moest hier wel op reageren!!!!
    Twee dollar dat is bijn4 jokje's( man kon dit wel?)