A big humpbackwhale - Reisverslag uit Tofino, Canada van Rens en Annelies Dorpel - WaarBenJij.nu A big humpbackwhale - Reisverslag uit Tofino, Canada van Rens en Annelies Dorpel - WaarBenJij.nu

A big humpbackwhale

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens en Annelies

08 Augustus 2014 | Canada, Tofino

Deze morgen konden we uitslapen en dus waren we om 7 uur klaarwakker. Een "licht" ontbijt en nog even relaxen op ons balkon, maar weinig zicht want er was veel mist. Vandaag plannen we een tourtocht naar walvissen. Even bellen of het toch wel door gaat en na een bevestiging klaart het weer op en schijnt als snel volop de zon. De vroege vogels komen alweer terug van de tourtocht en wij horen dat er wel walvissen gezien zijn, maar door de mist, die nog steeds op zee was, werd er niet veel over verteld. De mensen die wij eerder gesproken hebben over deze toch wisten te vertellen dat er veel te zien is, maar eigenlijk geen walvis en daar is het ons om te doen. Toch de open ocean op in, opnieuw, een zodiac! Warm ingepakt in dike pakken horen wij dat er zojuist 3 walvissen zijn gezien en dat we er snel naar toe gaan. Onderweg zien we enkele zeeotters, grappige dieren die op hun rug drijven. Ook een Zeearend met nest zien we. En, na een barre tocht, zien we de 1e signalen van de walvissen. Wat we toen gezien hebben laat zich moeilijk beschrijven, maar ook onze gids werd dolenthoisiast
toen deze reuzen niet alleen hun staarten naar ons wapperden, maar ook uit de zee opsprongen om zo zich aan ons te tonen. Zo lang als mogelijk volgden we deze dieren en na nog een korte show van deze bultrugwalvissen gingen wij weer terug naar de haven. Op de weg terug zijn we nog gestopt om te kijken naar zeehonden en zeeleeuwen. Wat een reuze dieren deze zeeleeuwen. Na opnieuw een barre tocht (wind en golven en nat door het opspattend water) kwamen we vol herinneringen weer aan in de haven. Een lekkere lunch en een wandeling in Tofino waarna we weer terug ziijn gegaan naar onze kamer. zittend op ons balkon met zicht op de ocean en vol herinneringen

• 09 Augustus 2014 - 09:38

Marcel En Thea:

Hoi Rens en Annelies,

Mooi om te lezen dat jullie deze grote dieren in het echt hebben gezien. Het moet prachtig zijn geweest met de zilte zee proevend. Jullie hebben toch maar geluk gehad. We printen de verhalen voor Ma dus die zal ook wel genieten.
    Hier op strand ook gegluurd, maar op een enkele bruinvis, zeehond en Pieterman na hebben we geen grotere dieren gezien. Maar ja dat zou ook niet goed zijn voor de walvis om hier te zijn.
    Veel plezier!

Liefs